Ett steg närmare livet

Idag har jag avklarat den sista skoldagen innan skolavslutningen. Yay! De enda molnen på min himmel är nu redovisningen på friluftsliv höst-kursen som gör att jag måste förbi skolan en sväng imorgon och att jag måste lämna in loggboken till Georg fast jag inte skrivit en rad i den. Jag får hitta på lite där eller försöka komma ihåg nåt.

Imorgon blir det begravning av min morfar, på onsdag har jag uppkörning och teoriprov och på torsdag har vi helt enkelt inga lektioner. Så jävla skönt. Jag är less nu. Men jag lyckades få mvg på psykologifördjupningen som jag gav upp med. Jag trodde seriöst att hon har slagit i huvudet nånstans när hon sa det men det var härligt.

Nu sitter jag här med min kusin från skåne. Ibland förstår jag inte vad hon säger men det gör inte så mycket. Jag brukar nicka och skratta lite då. Eller säga Jiieaaao och njuta av mitt perfekta uttal av det enda skånska ord jag kan. Jag vet inte om hon förstår att jag faktiskt pratar skånska men det gör det samma. Jag vet ju. Det är väldigt trevligt att ha henne här. Vi träffas väl vart annat år om det är ofta.

Kommentarer
Emelie

Skånska är mys. Alla låter som så glada och trevliga :)

2009-06-08 @ 21:45:15
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/
Emelie

Ett litet tillägg är ju då att det finns ett minus: jag förstår inte heller alltid vad hon säger, och då framträder även för mig det där "nicka och se glad ut"-syndromet. Men lika glada är alla för det!

2009-06-08 @ 21:46:36
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/
Emelie igen, ja jag ska sluta nu

Nu blev det lite fel här. Jag menar ju självfallet inte att hon, din kusin alltså, är den enda skånskan jag inte förstår. Jag vet faktiskt inte varför jag skrev "hon" över huvud taget, jag vet ju inte ens vem din kusin är. Jag menade såklart skåningar i allmänhet. Så, nu var det utrett :)

2009-06-08 @ 21:48:58
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort