Ordinary Friday (fast såna finns inte...)

Det började så lyckligt med att vi bara hade skola till 10 idag. Tyvärr innebar det att jag blev tvungen att stiga upp vid 6 imorse. Första hemska morgonen för i år men det kommer fler. Hela 2009 kan komma att bli en enda hemsk stiga-upp-kl-6-morgon. Så känns det i alla fall med det nya schemat: 8-16 nästan alla dagar. Stor depressionsvarning alltså. Men tillbaka till dagen. Jag släpade mig till skolan enbart för att på biologin tvingas redovisa artiklar och på kemin få torteras med fruktansvärda stanker av ättiksyra och olika alkoholer (inte drickbara utan ren etanol och sånt). Det hela gick ut på att få fram dofter av persika, hallon, banan och päron. Det lyckades inte vi med... Jag tyckte till en början att det lät helt underbart, det är ju sånt här som är kul med kemi: att det är nästan magiskt ibland (geeky, jag vet :) ). Men så började vi blanda syror och när vi av misstag luktade på dem så sved det satan i näsan och var för det mesta otrevligt. Jag kan fortfarande känna ickelukterna av frukter, eller lukterna av ättiksyra och alkohol.
En liten fredagsskräckupplevelse.

När jag kom hem vid 11 så blev det bara att äta lite och sen somnade jag. Jag hade ju ändå tvingat upp mig tidigt idag. Jag inbillade mig två gånger att någon ringde och jag har aldrig varit så medvetslös någonsin som när jag satt mig upp för att svara. Jag fick verkligen pressa mig upp med armarna och när jag väl satt så märkte jag inte det för jag kände inget. Ingenting alls! Jag kunde bara se att jag satt och det var inte så självklart att jag märkte det då heller eftersom jag inte förstod vad jag såg. Det kanske är så det känns att vara ett djur? Ett litet osmart djur då.  Eller kanske riktigt hög? Sådär så att man kommer att dö inom 3 sekunder. Eller nej, jag hade ju en tanke i huvudet "Det ringer, fan någon ringer." så någon helt ocivilicerad vilde hade jag ju inte förvandlats till heller. Men man kanske kan tänka sig att det är så det känns att vara helt hypnotiserad? Det kan man ju ändå prova på fullt allvar. Hm... Kanske en idé till projektarbetet? Amatörhypnos. Vilken makt man hade kunnat få. Om det nu mot förmodan fungerar.


Kommentarer
Sara

sv: nej det går inte. Där finns det inge böcker/seriér :) haha

2009-01-12 @ 17:19:59
Hemsida/blogg: http://saralundback.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort