Dagens research

Avresan mot Stockholm närmar sig och jag känner att det är dags att börja packa för att man ska få något vettigt med sig. Det lär behövas lite smått och gott. Resekläder, kläder för shoppingen, andra kläder för middagen och andra alternativ ifall att man vill ångra sig. Det blir väl ungefär hälften som inte kommer användas men det måste ju finnas som reserv. Helt stördt verkar det när man skriver det men det är ju inte det. Man vet aldrig vart man hamnar eller vad man ska göra. Jag upptäckte också att de har en pool och en bastu på hotellet som jag ju måste hinna bada i. Det blir kanske mitt i natten men finns det så ska man ju använda det också. Och själva shoppingturen kan bli väldigt kort har jag kommit på. Vi skulle sluta vid 15.30 och middagen för stipendiaterna skulle börja 18.30. Grejen är att man måste åka en massa tunnelbana också: fram och tillbaka från universitetsområdet och fram och tillbaka från hotellet. Irriterande. Det kan bli ett himla pusslande. Vi får väl se hur det går. Jag ska genomlida 2½ dagar till i skolan innan det är dags så det är ju inte någon panik någonstans.

Sen måste jag klaga lite över hur jobbigt det är att ha indval. Man är ju i skolan hela dagen. Man kommer hem vid fem och äter och sen är det nästan slut på tid. Tragiskt. Nu ska jag fortsätta med att slava lite i köket för att sen begrava mig i matteboken. Jag försöker ha lite framförhållning och slippa ta med otrevliga och distraherande skolböcker i helgen. Det kanske fungerar. Jag är redan otroligt trött så det är bra jobbat om jag får något gjort. Jag längtar bara tills jag får gå och lägga mig. Det blir tidigt ikväll. Utan tvekan.

Kommentarer
Emelie

De borde på något sätt kunna lägga indvalen på något humanare tider anser jag med :(

2009-01-26 @ 22:45:16
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort