Helgen

Fredagen: Tillbringades hos Emmelie som fyllde 18. Vi fick såklart god tårta och fika. Hon fick nån slags ansiktsskrub/massage. Träffade massa trevliga människor som jag inte sett på hur länge som helst. Svinkul var det iaf. Vi var där ganska länge innan vi fortsatte till Robert och fick irra runt i kylan för att tillslut bli mötta av Carro, vår lilla ängel i vinterkölden. Det var fullt med folk i huset och otroligt blött på golvet av någon anledning. Vi hann dansa, prata och skratta en hel del innan det var dags att åka hem och sova. Det var faktiskt bara skönt så trött som jag var.

Lördag: Efter att jag stigit upp och mest tagit det lugnt på dagen var det dags att åka och jobba på Glada Gängets fest på Petsamo. Det är en slags klubb som anordnar fester nån gång per år för sina medlemmar. Temat för kvällen var kryssning och schlager. Lite finlandsfärja alltså. Jag och Märta ingick i "besättningen" vilket innebar att vi skulle ha på oss otroligt heta kepsar som gjorde att vi såg ut att komma direkt från Annis.
Vi fick god mat till att börja med och sen efter att de ca 100 gästerna också hade ätit var det väldigt väldigt mycket att diska. Vi slapp handdiska i alla fall tack vara den där jättesnabba diskmaskinen de hade. Vi stod och gjorde efterrätter också, dvs spritsa chokladpudding och grädde i glas. Nu har vi asmycket chokladpudding i förrådet som blev över. Det kommer jag leva på ett tag. hihi.
Det roliga började när bandet kom och karaoketävlingen började. Det är underhållande med fulla medelålders människor som försöker sjunga! Min mentor/ fysiklärare ramlade baklänges av scenen med en komisk duns i sitt försök att ta sig upp på den. Jag trodde inte mina ögon. Jag kollade på märta, kollade på en kravlande mentor, kollade på märta och började skratta i en väldigt chockad och kanske något hysterisk ton. Men det är ännu mer underhållande när de ska börja dansa. Jag och Märta hann studera dem länge och väl. En kvinna, "grannyn i grått", släppte loss riktigt ordentligt ändå från det att karaoketävlingen började och hon satt på sin stol vilt viftandes och klappandes med armarna i någon slags sittdans. Värre blev det när dansen började på riktigt. Obeskrivligt men rätt roligt att se. Sen hade vi ytterligare en kvinna, 40+, som hade en sån där hemskt ful fransklänning som proffsdansare har. Hon körde Nanne Grönvallsdansen och såg ut att tycka hon var the sexiest motherfucker alive. Faktiskt.
Par i den åldern är otroligt läskiga: de dansar fort, oberäkneligt och hänsynslöst. Vi skulle duka av alla glas när de precis hade börjat dansa och jag var rädd. Att ta sig över det golvet var inte på något sätt lätt. Inte ens utan en fullastad bricka med glas. Man väjde och väjde och ibland uppstod det situationer där man hamnade helt fel så det verkade som att de jagade en. Det bara var att försöka springa ifrån dem och undvika att bli överkörd.
När det började bli lite senare framåt 1 kanske så la vi märke till en man som var så borta att han som bara hängde på sin partner. Stängda ögon och vidöppen mun, fast det borde vara tvärt om. Andra män hoppade som kaniner på dansgolvet, en del var svettiga till och med på axlarna och vissa showoff-dansade som galningar. Den sistnämnde, även en viss psykologilärares man, försökte länge och väl att övertala mig att dansa. Han körde den där lilla "komsikomsi"-grejen med pekfingret men svaret blev nej, nej, nej verkligen inte. Jag dansar inte sånt och sen vill jag inte ens kunna säga till min psykologilärare att jag dansade med hennes man i lördags. Det skulle kännas, konstigt.
Vid halv tre for vi hem i en taxi och på vägen ut skrattade vi åt att mannen som hängdansade med öppen mun hade däckat på en stol.

Söndag: Vaknar 15.30 av att min bror kommer in och slår på mig och frågar om jag sover än. Ja, eller nej inte nå mer... Duschar, äter frukost och gör lite ovettiga saker som att kolla på tv och sitta vid datorn. Sen kommer jag på att jag inte gjort klart psykologin. Attans. Blev ju nästan halshuggen av mina klasskamrater(?) när de fick höra att jag inte var klar i fredags. Nej inte riktigt, men jag fick en hoppas du får IG och att hon dödar dig långsamt-kommentar bara lite halvt på skämt. Knasiga människor... haha
På grund av min korta dag i vakenhet så är jag fortfarande vid medvetande nu vid 2. Inte så bra eftersom jag börjar kl.8. Visserligen på sjukhuset men ändå tidigt. Jag brukar inte ens vara vaken så här länge på helger ibland. Men imorgon, eller idag, blir det besök på röntgen för mig och Carro.

Kommentarer
Emelie

En händelserik helg! :)

2009-02-16 @ 13:42:44
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort