"stora hundar ska inte äta små barn" -Anna 3år

Jag började dag en som vanligt med mina nya pensionärsfasoner; gå upp och pissa vid 6-tiden. Efter 4:e dagen är det ingen slump längre men jag förstår inte vad det beror på. Det är inte så att jag dricker massa vatten innan jag går och lägger mig eller så.

I alla fall så funderade jag idag på att faktiskt inte gå och lägga mig igen nu när jag väl var uppe och gick. Men jag kunde inte komma på vad jag skulle syssla med i 3h på morgonen så det fick bli sängen igen. Dåligt val. Vaknar 10.20 av att carro ringer. Har väl slagit av båda väckarklockorna vid 8.30-tiden och fortsatt sova tydligen. Illa!

Bättre blir det när jag är på väg upp med bussen och det visar sig att jag inte behövde komma överhuvudtaget. Men jag var inte så bitter speciellt länge. Hittade exakt såna leggings jag letat efter på Lindex och köpte sen en safarimacka innan jag hälsade på Agnes. Mycket trevligt och poetiskt besök. Vi poetrerade (?) upp hela kylskåpspoesin hon hade.

Vi kan till och med ha myntat nästa århundrades bästa ordspråk. "Ingen vill föda ett tredje öga". Fri tolkning. Utställningen finns att se på kylskåpet på hermelinsgatan.

På tal om fula saker så kom jag att tänka på några av helgens roligaste konversationer.

märta -joel jag tror att dina jeans skulle sitta bra på mig. ska vi byta? du får mina rosa leggings. Tror du skulle se ut som en gay-version av Robin Hood.

j- va? skulle jag se ut som mig själv?

a- joel, du tror väl ändå inte att du ÄR Robin Hood?

Kommentarer
Agnes

Haha, jag ska ha kvar poesin jättelänge så att verkligen alla hinner insupa den!

2009-08-27 @ 18:03:52
Hemsida/blogg: http://agneserika.blogg.se/
anna

vad bra! det var visa ord som skrevs.

2009-08-29 @ 20:16:23
Hemsida/blogg: http://dukankallamiganna.blogg.se/
Emelie

Jag tycker det var ett helt underbart ordspråk som omedelbart bör sättas i bruk. Kan vi inte måla upp det på väggen vid skåpen?

2009-08-30 @ 16:01:06
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/
anna

det tycker jag!

2009-08-30 @ 21:09:32
Hemsida/blogg: http://dukankallamiganna.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort