när vatten inte är fullt så roligt längre

Vatten är antagligen den bästa uppfinningen någonsin. Till och med så bra att det inte är en uppfinning längre. Ett underverk helt enkelt. Och roligt kan man ha med det också. Man kan hälla det i ballonger och kasta på folk, köra genom pölar i närheten av intet ont anande personer, fylla ett kar och sätta sig i det (även kallat att bada) osv. osv.

Tyvärr finns det människor som tycker att det är en bra idé att tvinga elever att mäta alla de olika joner och ämnen som råkar finnas i olika vatten. Jag menar, jag bryr mig inte det minsta om vad som finns i vattnet i en sjö mitt i skogen någonstans så länge det finns rinnande vatten i kranen som man vet är ok att dricka och kan göra vad man vill med. Men nu finns det såna människor och det är bara att bita ihop och komma på något smart skriva i 4 rapporter á 20-nånting sidor. Som tur är så kommer det vara över imorgon. Vilken tid är dock oklart så det kan sluta sent. Väldigt sent. Jag och Carro ska fundera och klura över vad vattnets alkalinitet och syremättnad säger om sjöns tillstånd och förhoppningsvis få ihop något vettigt. Vi är sega men vi kämpar åtminstone.

Vi fick sällskap av en finska i klassen idag. Hon fick uthärda lite vattenanalysprat också. Stackarn. Vi är så internationella jag och C. Tyska och finska vänner. Det är lite jobbigt bara att jag gillar att prata med tysk och finsk brytning och ofta pratar så. Allra helst danskt så det kommer väl snart en sån hit också. Men jag tror inte att de tar illa upp för att jag pratar som dem för att det är roligt. Frågan är om de ens märker det. De kanske bara tycker att jag pratar normalt och lättförståeligt för en gångs skull. Får hoppas det.

Det visade sig också att jag hade blivit galet sms-spammad av min syster när jag kom hem och kollade mobilen jag hade glömt idag. Jag hade 14 nya meddelanden varav 13st bestod av ordet Anna!. Jag trodde det var krisläge och ringde upp på en gång. Men det enda hon ville var att jag skulle beställa ett par skor till henne som visade sig vara slut. Det första meddelandet var från märta. Jag ska sticka nålar i woododocka-märtan om du stannar i älvsbyn för ett nationellt prov.

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort