aldrig har nationella gått så smidigt

Det är faktiskt sant. Nationella i engelska kändes som rast jämfört med vad vi sysslade med sen. Jag förstod inte ens vad folk menade när de pratade om nationella senare. Vattenanalysen hade helt tagit över. Vi är fortfarande inte riktigt klara men det hör inte hit. Jag lät som en kvinnohatare i min uppsats eftersom jag "tyckte" så synd om de stackars dumma pojkarna i skolan. Skulle nog inte kalla mig själv kvinnohatare egentligen. Det blir så konstigt då.

Jag var och körde på körskolan när vi slutat och det gick asbra. Har bara 3 lektioner kvar ungefär tills jag har gjort allt. Härligt. Körkortet är inte långt borta. Viktoria hade lyckats boka in sig samtidigt som jag så det var ju trevligt. Fick sällskap upp på stan sen också. Köpte Ralph Laurens Wild för mitt presentkort. Är jättenöjd nu.

Det är nog något med mig som gör mig väldigt pensionärsvänlig. Nu menar jag inte vänlig mot pensionärer utan mer att de dras till (läs överfaller) mig. Till att börja med så mötte jag en gubbe på väg till Carro som frågade vart Kiruna låg. Men vart fan tror han att han är? Sen kom jag på att han menade stan. Jag pekade åt rätt håll men blev stående ett tag för att lyssna på hur han gått vilse för att de byggt så mycket här. Jaha. jojo. mmm. ok. jaja. mmhm. jasså. Trodde aldrig jag skulle komma därifrån. Senast idag satte sig en tant bredvid mig på busshållsplatsen och frågade till att börja med när tuollabussen skulle komma. snart. Sen satte hon igång med att berätta på knacklig svenska om att hennes son bodde i stockholm och han hade barn som var 11 och 8 och 6 år. han gick ut skolan här för lääängesen och flyttade till stockholm. han bor i stockholm nu minsann. mhmm. ok. jasså. jaha. Varför skulle jag vilja veta det? herregud.
Är det bara jag som blir trakasserad på det här viset eller är det allmänt förekommande?

Kommentarer
Emelie

Det är inte lätt när pensionärerna är på rövarstråk!

2009-04-29 @ 17:32:53
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/
Henrik

Ironin ligger i att jag var feministisk på NP, vilket inte inträffar ofta. Haha åt pensionärerna, tror jag är för otrevlig för att de ska dras till mig. :P

2009-04-29 @ 21:48:24
Hemsida/blogg: http://elenius.blogg.se/
anna

det är verkligen inte lätt.

ja du ser nog iaf för otrevlig ut för dom. det är nog på det det faller. jag får börja se jättearg ut helt enkelt.

2009-05-01 @ 16:02:32
Hemsida/blogg: http://dukankallamiganna.blogg.se/
M igen

du kan nästan inte se arg ut. jag har sett dig arg typ tre gånger- MEN, gubben som frågade efter Kiruna är inte värst. Jag stod mitt i Kiruna centrum, MITT I, då en turist kommer fram med orden "What is the way to central Kiruna" och jag svarar nåt i stil med "This IS central Kiruna, but you can go 50 metres that way, it's a little bit more central" & pekar åt gallerian. han svarade "Oh, thanks!". Pinsamt... så små är vi.

2009-05-06 @ 23:30:00

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort