yli lombolo, don´t go there

Vi hade biologiexkursion idag och det måste vara den vidrigaste sjön ever. Jag var seriöst rädd när jag hade stövlat ut i det gyttjiga vattnet vid strandkanten. Jag kände hur jag sjönk och sjönk och stod till sist och balanserade för livet på en rutten träplanka för att ta vattenprover och håva upp diverse slemmiga saker från bottnen.
Jag funderade ett tag på att ta ett till steg ut eller iallafall ställa mig på själva bottnen men hittade som tur var en pinne med vilken jag upptäckte att jag mest troligtvis hade sjunkit ner till malmbrytarnivå, (iallafall hade mina ben slukats av sjöbottnen).
Och för att inte tala om stanken; ruttnta ägg, svavel och möjligtvis metangas. Vi torterade glatt våra klasskompisar med vattenprovet och de var alla mycket äcklade och fashinerade, vissa mer än andra där även vår mentor är inräknad. Som ett barn på julafton.

Nu är det dags för mig att packa för Älvsbyn. Tänkte se Idol så jag har exakt 2 min på mig. Men jag är bra på turbofart.

Kommentarer
1:a kommentaren på detta inlägg

biologiexkursion, det var ett väldigt fint ord!

2008-09-21 @ 22:48:13
Hemsida/blogg: http://henkeemilsson.blogg.se/
Loverboy

ja anna. men bylund är inte ¨så vanligt. men en del namn blir så. man säger både för & efternamn. Typ Tommy Berg, eller Anna Bylund.

2008-09-22 @ 00:12:33
Hemsida/blogg: http://everybodythinkmynameiskajsa.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort