söndagsångesten som inte infann sig

Sitter hos Märta nu och väntar på att hon ska bli klar så vi kan gå till ica och sen göra iskaffe. Är ganska välbehövligt med tanke på att det hann bli ljust innan vi gick och la oss. men så kan det gå. Jag ska köpa linjerade block också som jag har jagat efter i hela stan. Det här blir den lyckligaste dagen i mitt liv. eller ja...
Har tillbringat tre dagar här nu, helhelg med andra ord. och med besök av Linda också. Kan inte bli mycket bättre.

Fan vad jag aldrig kommer sova ensam hemma någonsin. Jag klarar inte att se skräckfilmer, jag är en mes jag vet. men ändå tyckte jag det lät som en bra idé inatt vid 12-tiden. Det tyckte jag inte när vi följde Linda hem vid 3. Ok att man blir rädd när man ser dem, det är ju det som är grejen och jag kan t.o.m tycka det är kul. Faktiskt. Men jag gillar inte den där paranoida lite halvgalna personen jag blir i några dagar efteråt. och hyperstressad blir jag också. Inte så hälsosamt.

På tal om ohälsosamma saker; skola imorn. Känns inte jobbigt ändå så länge man inte tänker på allt det jobbiga och väldigt tankekrävande (är det ett ord?) man kommer göra. och det funkar att vara där när man inte tänker på att det man gör är tråkigt eller svårt. Man kan fokusera på trevliga människor istället. Jag brukar intala mig att det jag håller på med inte alls är uttåkande, att det inte alls är ointressant eller fullkomligt värdelöst att kunna och jag är ganska övertygande. Jag blir iallafall övertygad. jag vet inte ens om jag låtsas väldigt bra eller om jag verkligen tycker så nu.
Ja, jag är en sann optimist. Ångest är waste of time.

Jag borde vara trött. men är inte det än. Har sovit så där perfekt lite, runt 5h, då fungerar man alldeles utmärkt fortfarande.
Det kommer sen, det kommer.


Kommentarer
_Henk^

Vad var det för film som skrämde Anna så mycket? :o

2008-09-07 @ 23:26:52
Hemsida/blogg: http://elenius.blogg.se/
H

Gitarrspelande pumpa? hur har du tänkt då?

2008-09-10 @ 23:27:39
Hemsida/blogg: http://henkeemilsson.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort