Förlåt att jag är sen, jag hamnade i koma.

Nu har jag gått för långt! Det här har börjat bli allvarligt...

Jag pratar förstås om mitt snoozemissbruk. Ja, jag är snoozefunktionens bästa vän, dess hängivna användare (läs:missbrukare) och alla gamla hederliga väckarklockors värsta mardröm (jag blir lätt våldsam).
Det hela uppdagades i morse vid 10.20-tiden då jag steg upp ur min säng. Planen hade varit att jag skulle stiga upp 8.30 då jag hade ställt klockan. Men p.g.a. (eller tack vare?) snoozknappen som jag använt flitigt i närmare 2 timmar blev det inte så nej.
Till mitt försvar kan jag bara säga att jag hamnade i snoozekoma. (Försover jag mig nångång kommer jag bara kalla det koma.) En mycket allvarlig åkomma där man handlar helt tvångsmässigt eller per automatik. eller i princip inte alls. Det är mycket obehagligt och svårt att ta sig ur när det väl har satt igång.

Men jag har hittat en lösning, ett botemedel:
En väckarklocka där man måste skjuta mitt i prick med lasern för att den ska sluta. Ingen snoozefunktion bara överjävlig.



Så till alla som inte vet att jag fyller år i mars; köp en sån här i födelsedagspresent till mig imorgon. Ju fler ju bättre!

Godnatt!

Kommentarer
M

hahahaha. det var då en jävla funktion. herregud vad du kommer vara förbannad på morgnarna...

2008-09-11 @ 11:39:45
Hemsida/blogg: http://everybodythinkmynameiskajsa.blogg.se/
Emelie

Haha, en sån skulle man behöva. Men jag tror den skulle skapa såpass mycket frustration att den bara hamnat i garaget sedan. Men att snooza är så skönt, ända tills klockan ringer (och det händer ju, som vi alla trötta stackare vet, väldigt ofta). Det är som en drog, det är inte bra för en men man vill aldrig, aldrig sluta.

2008-09-11 @ 14:48:01
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/
Emelie (igen)

Ja, du har nog rätt :)

2008-09-12 @ 17:10:58
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort