panik för ingenting

Det är faktiskt totalt bortkastad tid att oroa sig för saker. Det får en ändå inte att göra nåt vettigt eller göra saker bättre på nåt sätt. Att vara nervös är en sak men att verkligen oroa sig är bara ohälsosamt och waste of time.

Jag ville verkligen inte stiga upp idag. Efter att alla lämnat huset vid 8-tiden funderade jag till och med några sekunder på att sjukanmäla mig. Jag ville stanna hemma i min säng, sova bort hela dagen, skita i biologiredovisningen och komma till skolan nästa dag som att den aldrig existerat.. Men jag hade ju tyvärr gruppredovisning och så taskig är jag inte att jag lämnar dem i sticket.
Redovisningen fick jag ångest för igår när jag kom på att jag glömt biologiböckerna i Luleå hos min kusin och inte kunde plugga nånting. Att vara helt oförberedd på nån slags redovisning är bland det värsta man kan utsätta sig för. I alla fall enligt mig. Jag är ingen bra improvisatör. Bara kanske om jag vet vad jag ska prata om.
Men som tur var kändes allt mycket bättre när jag väl kom till skolan och fick se carros och christoffers powerpoint. Det såg bra ut, mycket bra. och allt gick jättebra. Vilket lyckligt slut. Fast jag kan ju nämna att Carro sa att "vegetationen bestod av ormburkar" och jag klarade inte av att inte skratta. Sånt ska man inte redovisa om. Och värre blev det när jag desperat försökte kväva skrattet vilket inte gick. Så jag står och skratthostar och ser jätteglad ut. Jag kunde verkligen se det framför mig, Carros värld: fylld av ormburkar och annat mysigt.

Nu ska jag försöka ladda hem Wall-E :D
Sofia sa att den var bra och jag tror henne.


Kommentarer
m

Jag kommer aldrig glömma din Jugoslavienredovisning-klassiker. choklad! sa hon choklad? gömma sig bakom oh-duken & småfnittra lite.

2008-10-06 @ 19:07:59
Emelie

Din redovisning var ju jättebra fast du inte pluggat på den :) Det märktes då inte att du inte pluggat. Så det så!

2008-10-06 @ 22:06:19
Hemsida/blogg: http://semelier.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort