somebody's weekend

Första adventshelgen av de fyra är avklarad. Yes, nedräkningen har börjat och det kommer med all säkerhet gå alldeles för fort. För sakta kanske det är någon som tycker men jag och mina julklappsproblem tycker inte så. Jag är den som springer på stan i panik den 23:e eller 24:e för att köpa de sista julklapparna och som slår in dem ungefär samtidigt som de öppnas.
Men det var en fin helg. Klassfest (kind of) i fredags hos Robert. Han pratar för jävla dålig låtsasnorska by the way. Mycket mer åt det danska, nästan tyska, hållet. Jag och Märta sprang fram och tillbaka från hennes syster som bor mittemot ett antal gånger och detta plus alldeles för halt underlag resulterade i ett hemskt blåmärke på benet som sedan visade sig vara en lite mindre lårkaka, t.o.m. en höftkaka om man kan säga så. Som att det inte var nog med min sträckta vad som jag fått halta med i 2 dagar i skolan. Och allt på höger ben.
Lördagen blev betydligt lugnare, thank God. M+ familj kom och åt middag här och efter maten så rullade vi lite yngre och mer eller mindre härjade människor in i vardagsrummet för att "kolla film" i Lindastil. En utmärkt ursäkt för att ta en välbehövlig power-nap.
Den här dagen har jag mest bänglat med julstjärnor och ljusslingor av alla de slag. Tillsist blev det någon sorts ordning på det hela och julstämmningen infann sig omedelbart. Fick ett presentkort på Café Safari av mamma och pappa idag. En sån där adventspresent. Det är en tradition som hänger kvar sen förr i tiden fast då brukade vi få nåt i stil med ett mjukisdjur eller pokémonkort. Men varför avskaffa något som är så utomordentligt bra bara för att man är "stor"? Jag är inte stor. Det är hela 4 månader kvar minsann. Oändligt länge...
Min mamma har för övrigt terroriserat mig med "Mamma Mia- soundtrack" idag. Så nu vet jag att jag faktiskt inte gillar dem. Jag visste inte om jag gillade ABBA speciellt mycket. Jag hade inte riktigt tagit ställning. Kanske mest för att jag då definitivt hade tyckt att det var jobbigt när den skivan spelas hela tiden. Det är lättare att inte ha någon åsikt för då förblir man oberörd men jag kunde inte vara oberörd idag. Min musiksmak sa ifrån, Big Time. Jag var sedan tvungen att neutralisera hela situationen med några låtar Coldplay och då kändes det genast mycket mycket bättre här i huset.

Jag tror seriöst att jag måste se julkalendern imorn. Det hör ju till!
Godnatt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort