and the pennies dropped like never before

Jag har tömt min spargris som egentligen är en kista. Min skattkista kan man säga. Det började bli dags för jag fick inte ner fler mynt. Jag hällde över allt i en fin liten plastpåse och kände med förhoppningar om bortglömda rikedomar hur tung den var. Senare gick jag till Ebba för att fråga om hon kanske hade lust att räkna mina pengar. Hon är bra att ha till diverse uppgifter man inte vill utföra själv. Jag svängde lockande med påsen framför ansiktet på henne men hon lät sig inte lockas. Jag mutade henne till och med med ett helt mynt från min samling! Efter nederlaget och insikten om att jag måste vänta tills jag går till banken innan jag får reda på hur förmögen jag är så vände jag och gick. Men mynten hade andra planer. De forsade ur påsen och landade med ett öronbedövande ljud på golvet vid mina fötter. Ebba skrattade och jag skrattade, tills jag insåg att jag skulle bli tvungen att plocka upp dem. Nu var det ju lika bra att räkna också så jag satte igång. Jag tappade räkningen efter fem mynt (enkronor såklart) men kom i alla fall fram till att det var ca 300 mynt och 300kr. Såna där pengar man inte visste att man hade. Eftersom jag inte riktigt känner för att slänga upp hela påsen på disken och hälla ut kanske 100 enkronor varje gång jag ska betala så ska jag och påsen på banken imorgon.




Kommentarer
Sanna

Anna Von Anka, helt klart ;) Badar i pengar!

2008-12-19 @ 18:05:03
Hemsida/blogg: http://emmotsanna.blogg.se/
Andrea

Åh, jag brukar också hoppas på att min spargris ska vara fyllda med mynt som jag totalt glömt bort, men till skillnad från dig så är min oftast nästintill tom. Haha!

2008-12-21 @ 16:16:05
Hemsida/blogg: http://puffmamaa.blogg.se/
Agnes

det ar ju uppenbart? jag leker den dar leken nar man ska skicka ett kort runt i en ring med munnen!!! dah ;)

2008-12-22 @ 12:36:54
rova

Du borde gå på coop och skaffa sånadäringa rör man pillar ner kronorna i :P Har alltid det när jag lyckats samla ihop många enkronor, de rymmer 50kr styck. Så mitt tips är; skaffa dem :B GOD JUL!

2008-12-23 @ 18:59:39
Hemsida/blogg: http://privatpolitik.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort