Julens sista dag.

Trots avsaknaden av den där julmagin som fanns när man var liten så blev julen helt skaplig. Till och med riktigt trevlig. Men det var inte alls så att den var perfekt på något sätt; julskinkan brände vi, julgranen slokade något förfärligt (julstjärnan höll på att ramla av) och saknade helt grenar på baksidan, jag krossade julpynt som aldrig förr (inte med flit dock, jag gillar julpynt) och mamma var inte ens närvarande. Hon jobbade på sjukhuset och torkade spyor och annat otrevligt från människor med vinterkräksjuka och sånt. Där hade man kunnat få en oönskad sjukdom juklapp men så blev det som tur var inte. Jag är förresten redan riktigt förkyld och det räcker så känner jag.

I år var det jag som var Jultomten. Snygg var jag då med skägg och tomtekläder! (För en gångs skull kanske) Julklappar fanns det mycket av under granen och de största var som vanligt inte till mig. Men kanske de dyraste; det bästa jag fick i år måste varit festivalpasset till Peace & Love i Borlänge i sommar. Så jävla kul det ska bli!

På juldagen ska man i mitt tycke inte göra något speciellt så det gjorde jag inte heller. Tog en promenad med min kusin och, jo just det, var på bio med Märta och Linda. Höll på att försova mig till filmen p.g.a. att jag somnade på spikmattan som pappa fick i julklapp. En väldigt intressant sak som tydligen ska vara bra mot stress och allt möjligt. Inga riktiga spikar dock men vassa plastpiggar. Jag skrek första gången jag la mig på den, så ont det gjorde! Men igår sov jag lite mer än en timme där. Konstigt...

Idag började mellandagsrean. Tyvärr bor vi ju i Kiruna där rean inte är fullt lika stor som i andra städer men jag hittade saker i alla fall. Två T-shirtar och dessutom en kappa som inte var på rea. Men det var det värt för jag har letat precis en sån hela hösten. Senare kom Emma och Märta på besök. Mycket mysigt. Tyvärr höll inte filmen vi såg lika hög klass som sällskapet även om den hade en intressant vändning på slutet. Tillslut i princip körde Ebba ut dem med orden "ska inte ni åka hem och sova nu?"  men det var också dags för det så enbart otrevlig var hon ju inte.

Kommentarer
rova

sv: Kostar dem pengar? :P haha, vi har då alltid skaffat dem gratis. Men då har väl pappa någon fördel när han jobbat på coop :P

2008-12-27 @ 20:32:09
Hemsida/blogg: http://privatpolitik.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort