tisdag och underhållande overtime

Jag kan ju börja med att meddela att alla mina classmates (och andra också förstås) som dissare stand-up showen gjorde ett dumt val. om de nu inte är såna som inte tycker det är roligt att ha roligt. Den var iallafall svinbra, jävligt underhållande. Det läskigaste som hände var att jag och V hade svammlat lite om att de kanske bara skulle ställa några kor på scenen och att showen skulle hålla ungefär den nivån och sen när den första killen (blatten göran(!) ) går in på scenen så börjar han efter ett tag härma en, just det, ko. Det var inte bara så att han såg lika dum som en, han skrek också som en. Fast jag tror kanske att de råmar om man ska vara petnoga. Höhö jag kanske precis har myntat ett nytt uttryck "skrika som en ko." Är det någon som undrar hur det kan låta så kan jag givetvis demostrera någon gång. Erbjudandet gäller dock max 1 gång/person.

När jag väl kom hem så var jag så illa tvungen att vandra ut i grannskapet för att övertala dem att köpa iPod-lotter. Även detta till Spanienresan. Intresset var mot förmodan inte så stort. Jag hade förväntat mig att det skulle ta kanske en timme på sin höjd men gamla suriga gubbar utan den minsta antydan till vett och etikett eller välgörenhetslust satte käppar i hjulet för mig. Jag menar, jag erbjuder dem en chans att tjäna ca 1500kr för en 20-lapp och de svarar "NEEEJ! JAG SKA INTE HA NÅGOT!" och smäller igen dörren framför näsan på en. Inte riktigt så otrevliga var de men nästan. Det där var mer vad jag hade fått höra om jag stått utanför Eleniusarnas dörr. Jag får nog slipa lite på min försäljningsteknik till imorgon. Idag var det ungefär "hej jag står här och ser söt ut tyck synd om mig som måste göra sånt här skit". Jag får nog börja med den där "sätta foten för dörren och tvinga sig in-stilen" och sen kanske bara vara extremt envis och psykspamma ringklockan på dörren igen om den stängs utan att personen köpt något eller börja gallskrika. Som ett chockmoment/avledningsmanöver alltså (för under tiden kan jag ta mina pengar och sen tacka för mig). Och i nödsituationer får jag väl gråta en skvätt för att omvända eventuella snåljåpar.
Det kommer nog gå fint det här. De ska vara glada att jag hälsar på.

Kommentarer
Henrik

haha prova sälj hos oss, det är värre än så : D

2008-12-03 @ 14:13:09

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort